צהר לאתיקה לוגו מלא

ייפוי כוח מתמשך והוראות מקדימות

צהר עד מאה ועשרים

ועידת ‭"‬אל‭ ‬תשליכני‭ "‬של‭ ‬מקור‭ ‬ראשון‭ ‬וארגון‭ ‬רבני‭ ‬צהר‭ ‬היא‭ ‬מיזם‭ ‬ייחודי‭ ‬שבו‭ ‬הוצבו‭ ‬אתגרי‭ ‬הזקנה‭ ‬בתחום הרפואה, האתיקה וההלכה במרכז הבמה. בוועידה‭ ‬התקיימו‭ ‬דיונים‭,‬ הועלו‭ ‬רעיונות‭ ‬ועוצבו‭ ‬פתרונות‭ ‬לאחד‭ ‬מהאתגרים‭ ‬הגדולים‭ ‬של‭ ‬החברה‭ ‬המערבית‭ ‬והחברה‭ ‬הישראלית‭ ‬בפרט‭ – ‬אתגר‭ ‬הגיל‭ ‬השלישי. הועידה התקיימה במרכז מורשת בגין בירושלים בכ"ה באייר תשפ"ג (16.5.2023).

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי בהשתתפות ד"ר אדיר שאולוב, רופא בכיר, מחלקת המטלוגיה והצוות הפליאטיבי, המרכז הרפואי הדסה והרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר

צהר עד מאה ועשרים

הרב יובל שרלו סוקר את שני המסלולים העיקריים העומדים בפני אדם המעוניין לקבוע כיצד יתקבלו החלטות בענייניו הרפואיים שעה שהוא עצמו לא יהיה כשיר לעשות זאת בשל היותו "חולה הנוטה למות".

צוות צהר עד 120

האם מתן ייפוי כוח מתמשך והוראות מקדימות מותרים על פי ההלכה? איך מתחילים את התהליך? למי פונים? האם יש מגבלות? צפו במפגש המרתק עם הרב יובל שרלו ועו"ד מיכל ילובסקי.

צוות צהר עד 120

מפגש דיגיטלי בשיתוף מכון באר אמונה, בו נעסוק במחיר המשפחתי אותו נושאת משפחת החולה, בקבלת החלטות וחלוקת אחריות.

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי משותף לארגון העולמי של בתי הכנסת וצהר עד מאה ועשרים. במפגש עסקנו בשאלת המעבר מטיפול מרפא לטיפול תומך, על היבטיו ההלכתיים. בנוסף, דנו בחשיבות הרפואית של מתן הוראות מקדימות והדרכת ההלכה במתן הוראות אלה.

הרב יובל שרלו

פגיעה ביכולת קוגניטיבית, אובדן כושר שיפוט ואי יכולת לתקשר יוצרים מציאות מורכבת בה החולה לא יכול להביע את רצונו. אולם קיים עולם שלם המציע פתרונות מקוריים למצבים מורכבים אלה.

צהר עד מאה ועשרים

מסמך סיוע והמלצות למילוי טפסי יפוי כח והוראות מקדימות

הרב יובל שרלו, ראש המרכז לאתיקה בצהר, ומירית הופמן, עו"ד ומנחה לגיל השלישי

הוראות מקדימות נועדו לספק פרטים אודות פעולות רפואיות אותן יש לנקוט או שיש להימנע מהן במצב בו אדם לא יוכל לקבל החלטות בשל מצבו הרפואי. בשיחה זו פורס הרב יובל שרלו את גישת היהדות לחיים בכלל, ולקבלת החלטות בסוף החיים בפרט, לאור עקרונות ההלכה והאתיקה היהודית.

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן