צהר לאתיקה לוגו מלא

הכרעות בסוף החיים

צהר עד מאה ועשרים

מפגש מקוון בשיתוף מכון באר אמונה ועמותת חברות. במפגש השתתפו הרב יובל שרלו, עו"ס תמר דשבסקי וגב' רחל פוקס-אוטן אשר סקרו את ההיבטים השונים של הליווי הרוחני וההלכתי לחולים המצויים בשלבי סיום חייהם ונתנו כלים ועצות מעשיות כיצד לשוחח, להתפלל ולחוות את המצב המורכב ולאפשר יצירת מרחב אינטימי לפרידה מאדם קרוב.

צהר עד 120

הרצאה של הרב יובל שרלו, ובה פירוט והרחבה על העקרונות האתיים וההלכתיים המנחים את שלבי סיום החיים של אדם עם דמנציה ובני המשפחה המטפלים בו.
בהרצאה, דן הרב יובל שרלו, בשאלות אתיות והלכתיות בסוף החיים, והציג את הבסיס ההלכתי, האתי והרעיוני למענה ולייעוץ הראוי והרצוי בשאלות אלו. כמו כן, הסביר הרב שרלו את הפעילות של מוקד החירום ב"צהר עד מאה ועשרים" וסקר מענים שניתנו בעת האחרונה. במסגרת ההרצאה הועלו נושאים רבים לחשיבה ודיון על הראוי, הנכון, והמצוי במסגרת שירותי הרפואה במדינת ישראל.
ראיון עומק של הרב יובל שרלו, על פעילות צהר עד מאה ועשרים בעת מלחמה ובזמני שגרה. הראיון עסק בנושאים הדחופים שעלו בזמן המלחמה – השתלת איברים, שימור זרע מנפטר, שליחות למתן גט לחיילים נשואים וכן בשלבי סיום החיים אצל נפגעי ראש קשים ותיווך המצב לאנשים עם דמנציה.

צהר עד מאה ועשרים

שיחה מרתקת, רלוונטית ומעשית בין הרב יובל שרלו וד"ר גילי תמיר על זכויות של בני משפחה מטפלים, מיצוי הזכויות וערכי היהדות. גילי תמיר היא ד"ר לעבודה סוציאלית, בעלת ניסיון רב בתחום מיצוי זכויות. מייעצת למשרד המשפטים ולגורמים מוסדיים שונים, אשת תקשורת בגופי תקשורת שונים בעבר כגון גלי צה"ל, ערוץ 10 ועוד. כיום מגישת התכנית "זה מגיע לכם" בכאן ב'.

צהר עד מאה ועשרים

ועידת ‭"‬אל‭ ‬תשליכני‭ "‬של‭ ‬מקור‭ ‬ראשון‭ ‬וארגון‭ ‬רבני‭ ‬צהר‭ ‬היא‭ ‬מיזם‭ ‬ייחודי‭ ‬שבו‭ ‬הוצבו‭ ‬אתגרי‭ ‬הזקנה‭ ‬בתחום הרפואה, האתיקה וההלכה במרכז הבמה. בוועידה‭ ‬התקיימו‭ ‬דיונים‭,‬ הועלו‭ ‬רעיונות‭ ‬ועוצבו‭ ‬פתרונות‭ ‬לאחד‭ ‬מהאתגרים‭ ‬הגדולים‭ ‬של‭ ‬החברה‭ ‬המערבית‭ ‬והחברה‭ ‬הישראלית‭ ‬בפרט‭ – ‬אתגר‭ ‬הגיל‭ ‬השלישי. הועידה התקיימה במרכז מורשת בגין בירושלים בכ"ה באייר תשפ"ג (16.5.2023).

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי בהשתתפות ד"ר אדיר שאולוב, רופא בכיר, מחלקת המטלוגיה והצוות הפליאטיבי, המרכז הרפואי הדסה והרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר

צוות צהר עד מאה ועשרים

וובינר משותף של צהר עד מאה ועשרים ועיריית תל אביב יפו על כלים מעשיים ודילמות אתיות סביב הטיפול בבן משפחה ועל התנהלות כלכלית נכונה

צוות צהר עד 120

מפגש דיגיטלי בשיתוף מכון באר אמונה, בו נעסוק במחיר המשפחתי אותו נושאת משפחת החולה, בקבלת החלטות וחלוקת אחריות.

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן