צהר לאתיקה לוגו מלא

טיפול בהורה המבוגר

צוות צהר עד מאה ועשרים בשיתוף עמותת 'עמדא'

"לך כנוס את כל היהודים" מתקיים עם כל בני המשפחה והקהילה – ובכללם אנשים עם דמנציה. אף הם חלק משמחת חג הפורים, ואם מתנהלים נכונה, יום זה יכול להיות עבורם מקור עמוק לחיבור עם המשפחה ועם זיכרונותיהם

הרב יובל שרלו

סוגיית השימוש בזרע של נפטר קשורה בשני מעגלים. הראשון שבהם הוא המעגל האתי הממוקד – האם מותר לעשות זאת ומי רשאי להחליט בעניין זה. פורסם במקור ראשון
כיצד נספר לקשישים ומבוגרים, אם בכלל, על אירועים מצערים, אובדנים ומוות בקרב המשפחה? כיצד נחזיר לעצמנו את יכולת העמידה והכח בתקופת חוסר וודאות ואיבוד שליטה? במפגש המקוון שלפניכם כלים רוחניים ומעשיים להתמודדות עם אתגרים משבריים לבני הגיל השלישי, למשפחות ולמטפלים.

צהר עד 120

מפגש דיגיטלי בזמן מלחמת "חרבות ברזל", בהשתתפות ד"ר דנה פאר מעמותת עמדא והרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר, שעסק בשאלות המוסריות והטיפוליות באנשים עם דמנציה, שמתעוררות בעתות משבר וחירום.

צהר עד מאה ועשרים

צפו בהקלטת וובינר בהשתתפות צהר עד מאה ועשרים, צבר רפואה ועמותת עמדא. המושב הראשון עסק בצום וטיפול רפואי במצבי חולי מורכבים. במושב השני למדנו על ההתמודדות עם דמנציה ביום הכיפורים

הרב יובל שרלו, הרב אוריאל גנזל, הרב שאול ברוכי

לאדם חולה ולמטפלים בו אין הפסקה ביום הכיפורים. המטפלים בחולה עסוקים בכך בכל ימות השנה ובמשך שנים ארוכות. העיסוק בחסד של אמת ביום זה הוא זכות גדולה – גם אם הדבר בא על חשבון התפילות בבית הכנסת.

הרב יובל שרלו, הרב אוריאל גנזל, הרב שאול ברוכי

היציאה מהשגרה עלולה להכביד על אדם עם דמנציה וציפייתה של הסביבה המטפלת לימים מרוממים ומשמחים עלולה להתחלף במפח נפש מעיסוק בטיפול יומיומי ומייגע. אדם עם דמנציה איננו מחויב במצוות ככל אדם. במוקד הדאגה לו צריכה לעמוד תשומת הלב לטובתו ולצרכיו יחד עם שמירה על אווירת החג וקיום המצוות והמנהגים בהתאם לרמת החיוב שלו.

צהר עד מאה ועשרים

ועידת ‭"‬אל‭ ‬תשליכני‭ "‬של‭ ‬מקור‭ ‬ראשון‭ ‬וארגון‭ ‬רבני‭ ‬צהר‭ ‬היא‭ ‬מיזם‭ ‬ייחודי‭ ‬שבו‭ ‬הוצבו‭ ‬אתגרי‭ ‬הזקנה‭ ‬בתחום הרפואה, האתיקה וההלכה במרכז הבמה. בוועידה‭ ‬התקיימו‭ ‬דיונים‭,‬ הועלו‭ ‬רעיונות‭ ‬ועוצבו‭ ‬פתרונות‭ ‬לאחד‭ ‬מהאתגרים‭ ‬הגדולים‭ ‬של‭ ‬החברה‭ ‬המערבית‭ ‬והחברה‭ ‬הישראלית‭ ‬בפרט‭ – ‬אתגר‭ ‬הגיל‭ ‬השלישי. הועידה התקיימה במרכז מורשת בגין בירושלים בכ"ה באייר תשפ"ג (16.5.2023).

צהר עד מאה ועשרים | עמותת עמדא

חוברת זו היא פרי חשיבה משותפת של עמותת עמדא וארגון רבני צהר, המשתפים פעולה במהלך כל השנה; חשיבה משותפת על אדם עם דמנציה וצרכיו המיוחדים ועל המשפחה הסובבת אותו והתמודדותה – בשגרה, ובימי מועד בפרט.

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן