צהר לאתיקה לוגו מלא

שהות עם החולה

צהר עד מאה ועשרים

שיחה מרתקת, רלוונטית ומעשית בין הרב יובל שרלו וד"ר גילי תמיר על זכויות של בני משפחה מטפלים, מיצוי הזכויות וערכי היהדות. גילי תמיר היא ד"ר לעבודה סוציאלית, בעלת ניסיון רב בתחום מיצוי זכויות. מייעצת למשרד המשפטים ולגורמים מוסדיים שונים, אשת תקשורת בגופי תקשורת שונים בעבר כגון גלי צה"ל, ערוץ 10 ועוד. כיום מגישת התכנית "זה מגיע לכם" בכאן ב'.

צוות צהר עד מאה ועשרים

וובינר משותף של צהר עד מאה ועשרים ועיריית תל אביב יפו על כלים מעשיים ודילמות אתיות סביב הטיפול בבן משפחה ועל התנהלות כלכלית נכונה

הרב מרדכי הלפרין

מתוך: הלפרין, מרדכי, וחיה גרינברגר. "עוד על חילול שבת לצורך שהייה בבית החולים עם חולה שיש בו סכנה; הקבוצה למציאת אחאים ; תזכיר חוק בנקי הזרע ; בגדרי ספק פיקוח נפש" חוברת אסיא קג-קד, תשע"ז, עמ' 189-202.

פרופ' חיה גרינברג, ד"ר פנינה מור

מאמר מקיף המציג נתונים רפואיים ומשמעותם להלכות שבת.  גרינברגר, חיה, ופנינה מור. "השפעת נוכחות אדם קרוב ליד חולה שיב"ס על סיכויי החלמתו – נתונים רפואיים ומשמעותם להלכות שבת" ספר אסיא טז, תשע"ט, עמ' 150-170.

צוות 'צהר עד מאה ועשרים'

האגודה הישראלית לגרונטולוגיה מקיימת סדרת הרצאות זום בשם "מביטים לזקנה בעיניים". במפגש זום בו השתתפו מאות רבות של צופים, הציג הרב יובל שרלו, ראש מיזם 'צהר עד מאה ועשרים', את הדילמות האתיות וההלכתיות הקשורות בטיפול באדם החי עם דמנציה.

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי בשיתוף עם עמותת "צבר רפואה", העוסק בהחלטות סוף החיים לאור ערכי היהדות.
הרב רונן לוביץ -רב היישוב ניר עציון, נשיא "נאמני תורה ועבודה", מלמד במכללה האקדמית לחינוך "שאנן", מרבני "צהר".
פורסם לראשונה בתוך: נ.בנטור ומ. שולץ (עורכים), באשר הוא שם: ליווי רוחני במערכת הבריאות והרווחה בישראל, ירושלים 2017, עמ' 121-105.
הרב יובל שרלו. פורסם לראשונה ב אתר "שבתון", 10.8.2020
אנו נוטים להדחיק את המוות ולא לעסוק בו. לעיתים מתוך פחד, לעיתים הלב לא פנוי לעסוק בסוגיות אלו ולעיתים אנו חוששים אפילו מ”עין הרע”. מיעקב אבינו אנו למדים דווקא את ההיפך.

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן