צהר לאתיקה לוגו מלא

הפסקת טיפול

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי משותף לארגון העולמי של בתי הכנסת וצהר עד מאה ועשרים. במפגש עסקנו בשאלת המעבר מטיפול מרפא לטיפול תומך, על היבטיו ההלכתיים. בנוסף, דנו בחשיבות הרפואית של מתן הוראות מקדימות והדרכת ההלכה במתן הוראות אלה.

הרב יובל שרלו

פגיעה ביכולת קוגניטיבית, אובדן כושר שיפוט ואי יכולת לתקשר יוצרים מציאות מורכבת בה החולה לא יכול להביע את רצונו. אולם קיים עולם שלם המציע פתרונות מקוריים למצבים מורכבים אלה.

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי בשיתוף עם עמותת "צבר רפואה", העוסק בהחלטות סוף החיים לאור ערכי היהדות.

הרב יובל שרלו

מאמר מקיף המחולק לפי נושאים על סוגיית הטיפול בחולה ובזקן בעידן המודרני לאור ההלכה והמקורות היהודיים.

הרב יובל שרלו

"הפוסקים התלבטו האם קטיעת הנשמה היא פעולה אקטיבית או פאסיבית, ופסקו שהאיסור הינו מוחלט. זהו הפער התרבותי והאתי בין מה שנעשה בלונדון, בניתוק המכשירים וגרימת מותה של אלטע, שמוגדר על פי האתיקה היהודית כקרוב לרצח". הרב יובל שרלו, על מודל קדושת החיים היהודי – ומתי מותר להפסיק את חייו של אדם

הרב יובל שרלו

טיפולים פליאטיבים נועדו כדי להקל במקרים שבהם אין מרפא למחלה. האם ההלכה מכירה בטיפולים מסוג זה? מהו המקום של רצון החולה במקרים אלו? האם הדבר יהיה מותר כאשר הטיפול עלול לקצר חיי אדם? והאם בכלל יש חובה על האדם להילחם על חייו?
הרב יובל שרלו. פורסם לראשונה בישראל היום בתאריך 8/6/2021
בית המשפט העליון בבריטניה אישר את ניתוקה של תינוקת פגועה ממכונת הנשמה, ואף סרב לקבל את בקשת ההורים להעביר אותה לטיפול במדינת ישראל. קביעה זו מוגדרת באתיקה היהודית, ובחוקי מדינת ישראל – כרצח
פרופ' אברהם שטינברג, מתוך אתר דעת

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן