צהר לאתיקה לוגו מלא

הכרעות בסוף החיים

הרב יובל שרלו, הרב אורי גנזל, הרב שאול ברוכי

פרק ה' מתוך חוברת טיפול בחולה הנוטה למות ובאדם החי עם דמנציה

הרב יובל שרלו, הרב אורי גנזל, הרב שאול ברוכי

פרק ד' מתוך חוברת הלכות טיפול בחולה הנוטה למות ובאדם החי עם דמנציה

הרב יובל שרלו, הרב אורי גנזל, הרב שאול ברוכי

פרק ג' מתוך חוברת הלכות טיפול בחולה הנוטה למות ובאדם החי עם דמנציה

צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי ייחודי באנגלית, המשותף ל"צהר עד מאה ועשרים" ו"נפש בנפש". המפגש עוסק בנושאים הרפואיים, האתיים וההלכתיים הנוגעים לטיפול בקשישים ובאחרים, המתקרבים לסוף החיים.

צוות צהר עד מאה ועשרים

מפגש דיגיטלי בשיתוף עם עמותת "צבר רפואה", העוסק בהחלטות סוף החיים לאור ערכי היהדות.

הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי

המאמר פורסם לראשונה בתחומין מא, תשפ"א, ע"מ 265- 279.

הרב יובל שרלו

מאמר מקיף המחולק לפי נושאים על סוגיית הטיפול בחולה ובזקן בעידן המודרני לאור ההלכה והמקורות היהודיים.

הרב יובל שרלו

"הפוסקים התלבטו האם קטיעת הנשמה היא פעולה אקטיבית או פאסיבית, ופסקו שהאיסור הינו מוחלט. זהו הפער התרבותי והאתי בין מה שנעשה בלונדון, בניתוק המכשירים וגרימת מותה של אלטע, שמוגדר על פי האתיקה היהודית כקרוב לרצח". הרב יובל שרלו, על מודל קדושת החיים היהודי – ומתי מותר להפסיק את חייו של אדם

הרב יובל שרלו

טיפולים פליאטיבים נועדו כדי להקל במקרים שבהם אין מרפא למחלה. האם ההלכה מכירה בטיפולים מסוג זה? מהו המקום של רצון החולה במקרים אלו? האם הדבר יהיה מותר כאשר הטיפול עלול לקצר חיי אדם? והאם בכלל יש חובה על האדם להילחם על חייו?
הרב יובל שרלו. פורסם לראשונה בישראל היום בתאריך 8/6/2021
בית המשפט העליון בבריטניה אישר את ניתוקה של תינוקת פגועה ממכונת הנשמה, ואף סרב לקבל את בקשת ההורים להעביר אותה לטיפול במדינת ישראל. קביעה זו מוגדרת באתיקה היהודית, ובחוקי מדינת ישראל – כרצח

דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן