הנחיות הלכתיות לחג הפסח וימי ספירת העומר לאדם עם דמנציה, חולים במחלות מורכבות ובני משפחה מטפלים

הקדמה חג הפסח הוא מועד שמחה משפחתי ובו מצוות ייחודיות ואיסורים שונים בעלי משמעות רבה שלהם השלכות מעשיות שונות, יותר מכל חג אחר. ההשתתפות באירועי החג חשובה לכל אחד, ובכלל זאת לאדם עם דמנציה או אדם החולה במחלה מורכבת וקשה. מבחינה עקרונית, אדם חולה חייב במצוות. עם זאת, כאשר קיום המצוות מוסיף עומס וקושי גדולים […]

פסח וליל הסדר לאדם עם דמנציה ומחלות מורכבות

הקלטת מפגש מקוון בשיתוף עמותת עמדא וצבר רפואה. במפגש השתתפו הרב יובל שרלו, ד"ר רוני צבר וד"ר דנה פאר, אשר סקרו את האתגרים הקיימים בחג הפסח ובליל הסדר לחולים במחלות מורכבות ולאדם עם דמנציה.

מילים יקרות, ימים אחרונים: התמודדות עם ימי סוף החיים

מפגש מקוון בשיתוף מכון באר אמונה ועמותת חברות. במפגש השתתפו הרב יובל שרלו, עו"ס תמר דשבסקי וגב' רחל פוקס-אוטן אשר סקרו את ההיבטים השונים של הליווי הרוחני וההלכתי לחולים המצויים בשלבי סיום חייהם ונתנו כלים ועצות מעשיות כיצד לשוחח, להתפלל ולחוות את המצב המורכב ולאפשר יצירת מרחב אינטימי לפרידה מאדם קרוב.

הנחיות הלכתיות לימי הפורים לאדם עם דמנציה, לחולים במחלות מורכבות ולבני משפחה מטפלים

מבוא ימי הפורים הם ימי שמחה, וקיום מצוות היום – קריאת מגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים וסעודת מצווה (יחד עם קריאת פרשת זכור, בשבת שלפני פורים, ותענית אסתר) – עשוי לעורר אצל אדם עם דמנציה זיכרונות נעימים והרגשה טובה ובאופן כללי להיטיב עמו. עם זאת, ההמולה והרעש הכרוכים בחלק מאירועי הפורים עלולים להפריע לו ולערער […]

הרצאה ודיון בשאלות אתיות והלכתיות בנושא סיום החיים בבית הספר לסיעוד במכון טל

הרב שרלו בביס לסיעוד במכון טל

בהרצאה, דן הרב יובל שרלו, בשאלות אתיות והלכתיות בסוף החיים, והציג את הבסיס ההלכתי, האתי והרעיוני למענה ולייעוץ הראוי והרצוי בשאלות אלו. כמו כן, הסביר הרב שרלו את הפעילות של מוקד החירום ב"צהר עד מאה ועשרים" וסקר מענים שניתנו בעת האחרונה.
במסגרת ההרצאה הועלו נושאים רבים לחשיבה ודיון על הראוי, הנכון, והמצוי במסגרת שירותי הרפואה במדינת ישראל.

כשירות בגיל המבוגר – סוגיות רפואיות ואתיות

מפגש מקוון כשירות בגיל המבוגר

מהו מבחן כשירות, מהי חשיבותו וכיצד הוא נעשה?
האם ניתן לבצע מבחן כשירות לאדם תוך העלמת המשמעות ממנו?
האם מותר "להעלים" את מפתחות הרכב מאדם מבוגר שמתקשה בנהיגה ללא ידיעתו?
בשאלות אלו ורבות נוספות עוסק המפגש המקוון, בהשתתפות צהר עד מאה ועשרים וארגון בשיבה בריאה.