צהר לאתיקה לוגו מלא

פתרון פשוט: כך תאמרו את שמותיהם של 239 החטופים בתפילה

הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בצהר

בארגון רבני צהר פיתחו פתרון פשוט לאמירת שמותיהם של מאות החטופים בזמן התפילה: כרטיסיות המחולקות למתפללים – שיאמרו את שמותיהם בזמן ברכת מי שברך. פורסם לראשונה באתר 'כיפה'

מיזם מיוחד של ארגון רבני צהר מבקש לתת מענה לבעיה שהתעוררה ועלתה מבתי הכנסת, בתפילת "מי שברך" לשלומם של החטופים. בתפילת שחרית של שבת נהוג לברך את ברכת "מי שברך" לשלומם של החטופים מיד לאחר קריאת התורה על ידי החזן.

כרטיסיות לחלוקה

במציאות הנוכחית, המספר החריג של החטופים הנמצאים בעזה מקשה על הזכרתם של 239 החטופים בזמן אמירת הברכה, ובבתי כנסת רבים תהו כיצד לנהוג. בארגון רבני צהר ביקשו לגשר על הפער, ויצרו פיתרון ייחודי.

הנהלת הארגון יצרה ערכת כרטיסיות, כשבכל כרטיסיה מופיעים שמותיהם של בין חמישה לשבעה חטופים, כשהמטרה היא שהגבאי יחלק את הכרטיסיות למתפללים, כך שלפני שהחזן נושא את תפילת "מי שברך" להשבת החטופים, כל מתפלל יקרא ממקומו בשקט את השמות בכרטיסיה שלו. כך, מקווים בארגון, יוכלו בבתי הכנסת גם להתפלל על כולם יחד ועל כל אחד בנפרד.

"נדרשנו לפיתרון שיקל על מתפללי בתי הכנסת"

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "במציאות הבלתי אפשרית, בה 239 מאחינו ואחיותינו נמצאים בשבי ארגון הטרור הרצחני חמאס בעזה, עם ישראל הנמצא בעורף מבקש להתפלל ולבקש לשחרורם הקרוב ביותר. נדרשנו לפיתרון שיקל על מתפללי בתי הכנסת שרוצים להתפלל על כל אחד ואחת מהחטופים ואני מקווה שהוא ייעל ויעזור למתפללים. נתפלל כולנו לשחרורם הקרוב, לשלום חיילינו, ולהחזרת השקט לישראל ולעולם כולו".

שליחת שאלה בנושא המאמר


לפנייה בכתב ניתן למלא את הטופס


פרטי הפונה



מספרים בלבד ללא מקף














חולה הנוטה למות
פרטי המטופל



מספרים בלבד ללא מקף
פרטי הטיפול











שיתוף

WhatsApp
Email
פייסבוק
Twitter

יש לכם שאלה? מלאו את הטופס





מספרים בלבד ללא מקף


אנא כתבו כאן את שאלתכם


דווקא בעת הזו,

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? 

נשמח לעזור לכם- חייגו עכשיו

ללא עלות

דילוג לתוכן