ייפוי כוח רפואי ומתן הוראות מקדימות בראי ההלכה | פרק מתוך הפודקאסט "עולם הירושה"

הרב יובל שרלו סוקר את שני המסלולים העיקריים העומדים בפני אדם המעוניין לקבוע כיצד יתקבלו החלטות בענייניו הרפואיים שעה שהוא עצמו לא יהיה כשיר לעשות זאת בשל היותו "חולה הנוטה למות".
פסח וליל הסדר לאדם עם דמנציה ומשפחתו

חוברת זו היא פרי חשיבה משותפת של עמותת עמדא וארגון רבני צהר, המשתפים פעולה במהלך כל השנה; חשיבה משותפת על אדם עם דמנציה וצרכיו המיוחדים ועל המשפחה הסובבת אותו והתמודדותה – בשגרה, ובימי מועד בפרט.
איך להתנהל כבני משפחה מטפלים?

וובינר משותף של צהר עד מאה ועשרים ועיריית תל אביב יפו על כלים מעשיים ודילמות אתיות סביב הטיפול בבן משפחה ועל התנהלות כלכלית נכונה
ייפוי כוח מתמשך והוראות מקדימות – מפגש דיגיטלי

האם מתן ייפוי כוח מתמשך והוראות מקדימות מותרים על פי ההלכה? איך מתחילים את התהליך? למי פונים? האם יש מגבלות?
צפו במפגש המרתק עם הרב יובל שרלו ועו"ד מיכל ילובסקי.
טיפול מתמשך בהורה מבוגר וערכים יהודיים – מפגש דיגיטלי

מפגש דיגיטלי בשיתוף מכון באר אמונה, בו נעסוק במחיר המשפחתי אותו נושאת משפחת החולה, בקבלת החלטות וחלוקת אחריות.
הנחיות לצום בדמנציה

עיקרי הפסיקה לצום יום הכיפורים לאדם עם דמנציה.
יום הכיפורים תשפ"ג.
דמנציה וחגי תשרי – מפגש דיגיטלי

מפגש דיגיטלי משותף לצהר עד מאה ועשרים ועמותת עמדא. והפעם – חגי תשרי בעולם של דמנציה. על ראש השנה ויום הכיפורים בעולמו של הסובל מדמנציה ועל התמודדות המשפחה המטפלת באדם עם דמנציה בימי החג והשמחה.
לקראת הכרעות בסוף החיים – מפגש דיגיטלי

מפגש דיגיטלי משותף לארגון העולמי של בתי הכנסת וצהר עד מאה ועשרים. במפגש עסקנו בשאלת המעבר מטיפול מרפא לטיפול תומך, על היבטיו ההלכתיים. בנוסף, דנו בחשיבות הרפואית של מתן הוראות מקדימות והדרכת ההלכה במתן הוראות אלה.
ראיון לכאן ב' על הפעילות של מיזם 'צהר עד מאה ועשרים'

הרב אוריאל גנזל מנהל מרכז 'צהר עד מאה ועשרים' ואדוה מסילתי עובדת סוציאלית במרכז 'צהר עד מאה ועשרים', בראיוון לד"ר גילי תמיר בכאן ב', על הפעילות והשירות שמעניק המיזם.
תגובה למאמר- השפעת נוכחות אדם קרוב ליד חולה שיש בו סכנה

מתוך: הלפרין, מרדכי, וחיה גרינברגר. "עוד על חילול שבת לצורך שהייה בבית החולים עם חולה שיש בו סכנה; הקבוצה למציאת אחאים ; תזכיר חוק בנקי הזרע ; בגדרי ספק פיקוח נפש" חוברת אסיא קג-קד, תשע"ז, עמ' 189-202.