מתוך: הלפרין, מרדכי, וחיה גרינברגר. "עוד על חילול שבת לצורך שהייה בבית החולים עם חולה שיש בו סכנה; הקבוצה למציאת אחאים ; תזכיר חוק בנקי הזרע ; בגדרי ספק פיקוח נפש" חוברת אסיא קג-קד, תשע"ז, עמ' 189-202.
מאמר מקיף המציג נתונים רפואיים ומשמעותם להלכות שבת.
גרינברגר, חיה, ופנינה מור. "השפעת נוכחות אדם קרוב ליד חולה שיב"ס על סיכויי החלמתו – נתונים רפואיים ומשמעותם להלכות שבת" ספר אסיא טז, תשע"ט, עמ' 150-170.
טיפולים פליאטיבים נועדו כדי להקל במקרים שבהם אין מרפא למחלה. האם ההלכה מכירה בטיפולים מסוג זה? מהו המקום של רצון החולה במקרים אלו? האם הדבר יהיה מותר כאשר הטיפול עלול לקצר חיי אדם? והאם בכלל יש חובה על האדם להילחם על חייו?